counter create hit

مطالب مرتبط:

گزارش نوبخت از عملکرد بودجه ۹۶ در کمیسیون برنامه

نشست عصر امروز (سه شنبه) کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با حضور محمدباقر نوبخت برای تشریح عملکرد بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور و منابع و مصارف عمومی بودجه سال ۹۶ برگزار شد. ...

معاون نجفی: با نجفی آمده ام، با او می روم

معاون مستعفی معماری و شهرسازی شهرداری تهران دلایل خود را برای استعفا تشریح کرد.

روسیه، قطعنامه آمریکا علیه سوریه را وتو می کند

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد با قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره حمله شیمیایی ادعایی در سوریه مخالفت کرد.

در سال ۹۶، چند خودرو وارد کشور شد؟

براساس آمار گمرک ایران طی سال ۹۶ تعداد ۷۰ هزار و ۷۵ دستگاه خودرو سواری به کشور وارد شده است.

آیا سنتی ها از نواصولگرایان عبور کرده اند؟

روزنامه اعتماد نوشت: «نواصولگرايي قابل اعتماد نيست» اين تمام آن چيزي است كه اصولگرايان سنتي لطمه ديده از احمدي نژاد بر آن اصرار و اعتقاد دارند؛ موضوعي كه باعث مي شود حتي با «جبهه مردمي نيروهاي انقلاب» فاصله شان را حفظ كنند كه گزاره اي كه اسدالله بادامچيان، عضو ...

دلایل تهدید به «خودکشی» در فضای مجازی

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران «ابراز وجود» و «ابراز مخالفت نسبت به شرایطی که فرد در آن گرفتار شده است» را از جمله مهم ترین دلایل انتشار خبر اقدام به خودکشی در فضای مجازی به وسیله اشخاص، پیش از انجام آن دانست. ...

نویسندگان فیلم A Quiet Place برنامه هایی برای دنباله آن دارند

فیلم نامه نویسان فیلم A Quiet Place، برایان وودز (Bryan Woods) و اسکات بک (Scott Beck) برای دنباله فیلم ترسناک موفق شان برنامه هایی دارند که بصورت غیرقابل انتظاری، در رتبه اول قرار گرفته و هفته گذشته در افتتاحیه خود ۵۰ میلیون دلار ف ...

کابینه انگلیس امروز درباره سوریه تصمیم می گیرد

نخست وزیر انگلیس امروز (پنجشنبه) نشستی فوق العاده با وزرای کابینه درباره تحولات سوریه خواهد داشت گزارش رسانه ها حاکی از آن است که نتیجه این رایزنی به مداخله نظامی لندن در واکنش به حمله شیمیایی ادعایی در سوریه منجر خواهد شد. ...

عطوان: ترامپ به دنبال قدرت از دست رفته است

'عبدالباری عطوان' تحلیلگر مسایل عرب در واکنش به تهدیدهای موشکی آمریکا علیه سوریه معتقد است که 'دونالد ترامپ' می خواهد قدرت نمایی کند تا شکست خود را در منطقه به نحوی جبران کند. ...

آسوشیتدپرس: پمپئو، خواهان اصلاح برجام است

«مایک پمپئو» که از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای تصدی وزارت خارجه این کشور معرفی شده است، «اصلاح» برجام را جزو اولویت های کاری خود قرار خواهد داد. ...

سریال «دیوار به دیوار ۲»؛ برند جذابی که سوخت

سریال «دیوار به دیوار 2» با وجود فراهم بودن تمام امکانات تولید، در فصل دوم نتوانست موفقیت فصل اول را تکرار کند و در جایگاه قابل قبولی بایستد. همزمان با پخش قسمت های پایانی این سریال، دلایل عدم موفقیت آن را بررسی می کنیم. ...

تندگویان: درباره پرونده های فساد قبلا هشدار دادیم

عضو سابق شورای شهر تهران با اشاره به ورود دادستانی به موضوع استعفای شهردار تهران گفت: اگر دادستانی سلیقه خودش را به نهادی که پایگاه مردمی دارد و اعضای آن مردم منتخب یک شهر هستند اعمال کند، نادرست است. دادستانی نباید اقدامات اعضای شورای شهر را زیر سوال ببرد مگر ...

تصویر قدیمی از مرقد مطهر امام موسی کاظم (ع)

تصویر قدیمی از مرقد مطهر امام موسی کاظم (ع) و امام جواد (ع) در شهر کاظمین را مشاهده می کنید.

جلوگیری از خودسوزی مرد ۵۱ ساله در تهران

فرمانده يگان امداد پایتخت از انصراف خودسوزی مردی 51 ساله توسط ماموران مقر نبی اکرم (ص) در محدوده خیابان دانشگاه خبر داد.

جایگزینی یورو تفاوتی در معاملات تجاری ایجاد نمی‌کند

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به موضوع مطرح شده در خصوص تعویض ارز رسمی کشور از دلار به یورو، اظهار کرد: این اقدام چندان تفاوتی در اصل معاملات به وجود نمیâآورد و فقط فروشندگان باید در این باره توجیه شوند. ...

پاسخ تحقیرآمیز الحوثی به ادعای ولیعهد عربستان

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در پاسخی تحقیرآمیز درباره ادعای بن سلمان درباره اشغال صنعاء خطاب به وی گفت: توصیه می کنم فاصله مزدورانت از صنعاء را حداقل از طریق نقشه های گوگل ببینی. ...

امیر پوردستان: دشمن جرئت تجاوز به ایران را ندارد

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شیروان گفت: دشمنان بدانند نیروهای مسلح ایران هرگز غافلگیر نمی شوند و دشمنان جرئت تجاوز به ایران را ندارند. ...

امنیت بانک وعده اغراق;

امنيتی شدن بنزين و وعده های اغراق آميز

ایران: تهران در چند هفته گذشته بیش از 10 روز مجروح در انفجار تجربه. از سوی دیگر چند روز پیش یک کارشناس برنامه ریزی شهری با اشاره به این که با توجه به افزایش آلودگی هوا در شهر تهران که روزانه به طور متوسط دو هزار تن alindada مختلف وارد هوا, تهران, ایران. استنباط این است که هر " من هفته چیزی در حدود 5/1 کيلوگرم انواع آلاينده را استنشاق مي‌كند.   همين موضوع بهانه‌اي شد براي گفت‌وگو با احمد مسجدجامعي، عضو سابق كميسيون سلامت شوراي شهر دوره چهارم؛ گفت‌وگويي در مورد تمامي ابعاد آلودگي هوا در تهران. براي اين گفت‌وگو تلاش كرديم تا از وي عكسي به عنوان نمادين با ماسك پزشكي و در خيابان‌هاي دودآلود تهران بگيريم كه وي با اين استدلال كه اين عكس تصنعي است حاضر به اين كار نشد. براي همين برعكس در اين گفت‌وگو؛ عكسي از وي را در فضاي زيبا و سرسبز پارك‌شهر استفاده كرديم. به اميد روزي كه همه تهراني‌ها مانند گذشته، در چنين فضايي روزشان را به شب برسانند. شايد نخستين سوال براي آغاز صحبت در مورد آلودگي هواي تهران به منشا اين آلودگي‌ها برگردد. به عنوان عضو كميسيون سلامت و محيط زيست شوراي شهر دوره گذشته، مهم‌ترين دلايل بروز آلودگي هوا در پايتخت را چه مي‌دانيد؟اصولا آلودگي‌ها در شهرهاي بزرگ دو منشا عام و خاص دارند. منابع عام آلودگي شامل منابعي است كه براي آلودگي در همه جا به صورت مشترك وجود دارد. مواردي مانند سوخت‌هاي فسيلي يا خودروهاي غير استاندارد يا كارخانه‌هاي آلاينده، وجود صدها هزار وسيله گرمازا و سرمازا و... اين موارد مسلما در تهران هم وجود دارد. مثلا سال‌ها بود كه موضوع پايين بودن كيفيت بنزين‌هاي توليدي مطرح بود ولي كسي جرات اعلام رسمي آن را نداشت چون فوري به عنوان اغتشاش افكار عمومي با وي برخورد مي‌شد. در واقع بنزين يك مساله امنيتي شده بود. اما سال‌ها بعد كه اين برچسب امنيتي شدن برداشته شد، شاهد بوديم كه بارها به اين مساله پرداخته شد و نتيجه آن هم بهبود كيفيت بنزين‌ها بود. حتي يادم هست يك‌بار در ابتداي دوران نخست رياست‌جمهوري آقاي روحاني، در جلسه‌اي اين موضوع مطرح شد كه ايشان هم با جديت اعلام كرد كه نبايد به دليل خسارت مالي يا بالا بودن هزينه‌ها، موضوع آلودگي هوا را كنار گذاشت.   استدلالش هم اين بود كه در مورد فردي كه به بيماري سختي دچارشده، صرفه جويي معنايي ندارد. در مورد آلودگي هوا نيز نبايد به فكر هزينه‌كرد آن بود. همان‌جا وي از دولت خواست تا دستگاه‌هاي صنعتي در مصرف حامل‌هاي انرژي دقت بيشتري داشته باشند و فكري هم براي توليد بنزين بكنند. اما در كنار اين عوامل «عام»، عواملي هم وجود دارد كه مختص شرايط اقليمي همان شهرهاست. به عنوان مثال در تهران ما با مشكل ريزگردها مواجهيم كه هم منشأ داخلي دارد و هم منشأ خارجي. از سوي ديگر مقدار آلودگي در مناطق مختلف تهران يكسان نيست. در منطقه‌اي به دليل وجود كارخانه‌هاي آلاينده‌اي مانند كارخانه سيماني كه در منطقه ١٧ و ١٨ هست، شاهد افزايش آلاينده‌ها هستيم و در مناطقي ديگر كمتر اين آلودگي را مي‌بينيم يا محل استقرار كاميون‌هاي شهرداري و اتوبوس‌هاي شركت واحد كه حقيقتا حجم بالايي از آلودگي را توليد مي‌كنند هم از آن دست مواردي است كه خاص تهران است. هر كدام از اين موارد راهكارهاي خاص خودش را دارد. مثلا مديريت شهري بايد فكري براي نگهداري وسايل نقليه خود بكند. البته اسناد خوبي هم در طول اين سال‌ها تدوين شده ولي كافي نيست. يادم هست در دوره قبلي شورا، بارها به شهرداري در مورد آلودگي هوا تذكر داده شد ولي تا جايي كه مي‌دانم هيچ‌وقت نتيجه مطلوبي را به دنبال نداشت. با اين تفاصيل عملكرد مديريت شهري گذشته براي مقابله با آلودگي هواي تهران را چگونه توصيف مي‌كنيد؟درمورد عملكرد شهرداري در حوزه آلودگي هوا نكته ظريفي وجود دارد و آن هم اغراق‌آميز بودن ادعاها و وعده‌هايي بود كه شهردار قبلي مي‌داد. مثل اينكه مي‌گفت اگر تمام مسووليت آلودگي هوا را به شهرداري بسپاريد، مشكل تهران را ٦ ساله حل مي‌كنم. خب اين يك وعده اغراق آميز بود. چون اصولا مشكل آلودگي يك مشكل بخشي نيست بلكه مشكلي فرابخشي است. اتفاقا همين عامل يعني غلوآميز بودن طرح‌هاي مديران شهرداري – يكي از مهم‌ترين عواملي بودكه باعث مي‌شد تا نتواند كارنامه خوبي در اين بخش داشته باشد. شايد بهتر بود به جاي اين‌گونه شعارها و دامن زدن به اختلاف بين دولت و شهرداري، مديريت شهري به فكر راه‌حل‌هايي مانند ايجاد نگاهي نو در مورد حمل و نقل ريلي مي‌افتاد. مثلا به اين راه‌حل فكر مي‌كرد كه حمل و نقل ريلي فقط زيرزميني نيست، بلكه روي زمين هم مي‌توان خطوط ريلي ساخت. يعني به جاي صرف هزينه‌هاي گزاف براي ساخت بزرگراه‌هايي مانند طبقه دوم صدر، خطوط ريلي اين شهر را به شيوه‌اي جديد طراحي و احداث مي‌كرد. اين يك عزم و تصميم مديريتي را مي‌طلبيد كه متاسفانه شهردار قبلي نتوانست آن را اجرايي كند.يكي، دو هفته قبل رياست سازمان محيط زيست به صحن شورا آمد و گزارشي را از وضعيت آلودگي‌هاي موجود در تهران ارايه كرد. اما فكر نمي‌كنم اين جلسه به جز مقداري آمار و ارقام خروجي ديگر داشت. درست است؟بله. البته جلسه خوبي بود چون آقاي كلانتري در آن جلسه با صراحت طرح مساله كرد. گرچه عملكرد وي در مورد پارك پرديسان به گونه‌اي بود كه نشان داد واقعا آمده تا فكري براي محيط زيست‌مان كند. همان‌طور كه مي‌دانيد موضوع احياي پارك پرديسان از همان دوره چهارم شورا مطرح بود ولي آن زمان، اعضاي شورا معتقد بودند كه اين بوستان متعلق به دولت است و دليلي ندارد كه شهرداري بخواهد در آنها ورود پيدا كند. همان‌طور كه پيشنهاد زنگنه در سال‌هاي گذشته عقيم ماند و اجرايي نشد.كدام پيشنهاد؟مهندس زنگنه در دوره قبلي وزارتش يكبار به شورا آمد و پيشنهاد داد كه حاضر است مابه‌التفاوت افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي، كه هر سال اتفاق مي‌افتاد را دولت بپردازد تا شهرداري اين مبلغ را صرف خريد واگن و توسعه حمل و نقل عمومي كند. آن سال‌ها اين طرح به دلايل مختلف عملياتي نشد تا اينكه در دوره كنوني شورا دوباره اين طرح مطرح شد كه در حال رايزني و عملياتي كردن آن هستيم.گويا شنبه‌شب جلسه‌اي هم با رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران داشتيد. در اين جلسه هم موضوع آلودگي هوا مطرح شد؟نه. اين جلسه بيشتر براي معارفه اعضاي شورا با پليس راهور بود. منتها پليس هم مي‌تواند نقش موثري در كنترل آلودگي هوا داشته باشد. همين كه پليس بتواند برخورد قاطع و بدون اغماضي با متخلفين داشته باشد كمك بزرگي به كاهش آلودگي هوا خواهد بود. مثلا دكتر كلانتري در گزارش خود اشاره‌اي داشتند به اين موضوع كه تردد شبانه كاميون‌ها سهم بسزايي در افزايش آلودگي هوا دارد. اگر پليس با اين پديده يا ساير خودروهاي آلاينده؛ برخورد قاطعي داشته باشد، مسلما مي‌توان به بهبود آلايندگي هوا اميدوارتر بود.به نظر شما در سيكل مواجهه با آلودگي هوا مردم هم مي‌توانند نقشي داشته باشند؟صددرصد. ولي چه زماني مي‌توانند نقش داشته باشند. وقتي كه زيرساخت‌هاي شهرمان از سوي دولت و مسوولان آماده باشد. ما وقتي مي‌توانيم به مردم بگوييم ماشين‌هاي‌شان را بيرون نياورند كه حمل و نقل عمومي توسعه پيدا كرده باشد و مردم بتوانند به راحتي با انواع وسايل حمل و نقل عمومي از اين سو به آن سو بروند يا اينكه وقتي مي‌توانيم از مردم انتظار داشته باشيم كه شهرسازي تهران اصلاح شود تا وقتي‌كه حاشيه بزرگراه‌ها پر باشد از برج‌ها، تا وقتي‌كه مردم مجبور باشند براي بردن بچه‌ها به مدرسه از اين محله و منطقه به آن سوي شهر بروند، تا وقتي‌كه خيابان‌ها مناطق را قيچي كرده باشند و شما براي رفتن به نقطه‌اي، مجبور باشيد چند بزرگراه را دور بزنيد، حل گره‌هاي ترافيكي و در نتيجه كاهش آلودگي هوا سخت خواهد بود.و به عنوان يكي از اعضاي قديمي شورا، فكر مي‌كنيد شوراي شهر جديد واقعا عزم جزمي براي حل مشكلات ترافيكي و آلودگي هواي تهران دارد؟من فكر مي‌كنم بارقه‌هاي خوبي از عملكرد شورا به چشم مي‌خورد كه مي‌توان به آن اميدواربود. مثلا همين مساله تفاهم با وزارت نفت نكته مثبتي است كه مي‌تواند به توسعه حمل و نقل عمومي حقيقتا كمك شاياني كند. اين ادبيات در دوره كنوني ايجاد شده است. شوراي دوره قبل چندان به دنبال گرفتن پول از دولت براي حل مشكلات شهر نبود. درحالي كه دولت هم بايد سهمش را نسبت به شهر و شهروندان بپردازد يا در مورد خط ٧، در دوره قبل، با وجود تذكرات بسياري كه داده شد ولي زورمان نرسيد خط ٧ را تعطيل كنيم ولي در اين دوره اين اتفاق افتاد.حالا واقعا اظهارنظر كميسيون سلامت شوراي چهارم در مورد خط ٧ و اينكه خطرناك است، براساس اصول كارشناسي بود يا بيشتر جنبه سياسي داشت؟واقعا ما در كميسيون به اين نتيجه رسيده بوديم كه فعاليت خط ٧ براي شهروندان خطرناك است. براي همين هم بود كه در اين دوره تعطيل شد تا دوباره بعد از اصلاح بازگشايي شود. ما در دوره قبل اصلا از پاسخ‌هاي شهرداري قانع نشديم ولي همان‌طور كه گفتم زورمان نرسيد.صادقانه و خلاصه بگوييد، به عنوان يك شهروند آيا به حل مشكل آلودگي هوا اميدواريد يا نه؟شخصا بله. اميدوارم. البته معتقدم متولي اصلي اين موضوع بايد سازمان محيط‌زيست باشد و بقيه سازمان‌ها مثل شهرداري به وي كمك كنند نه اينكه شهرداري متولي باشد و چشم انتظار كمك محيط زيست باشد. به هر حال معتقدم «مي‌توانيم» اگر «بخواهيم».