counter create hit
مطالب مرتبط:

ایده های اقتصادی زنان توسط سرمایه گذاران دیده نمی شود/پول نفت وارد زیست بوم کارآفرینی نشود

معاون علمی‌وفناوری رییس‌جمهور با اشاره به اینکه مدیرعامل 350 شرکت دانش‌بنیان از بین زنان هستند، گفت: این آمار به این معناست که 12 درصد از مدیران شرکت‌ها خانم هستند و 25 درصد از شرکت‌ها مدیران و یا عضو هیات مدیره خانم دارند. ...

کارآفرینی به معنای ایجاد اشتغال نیست

دبیر اجرایی نخستین اجلاس ملی چهره های ماندگار مدیریت و کارآفرینی کشور با بیان اینکه کارآفرینی برابر با اشتغال نیست، گفت: کارآفرینی به معنای ایجاد اشتغال نیست، زیرا امکان اینکه برخی کارآفرینی ها اشتغال را کاهش دهد نیز وج ...

آمادگی تامین اجتماعی برای بیمه افراد شاغل در استارتاپ ها

منصور آتشی (مدیرکل امور فنی بیمه شدگان تامین اجتماعی) گفت: اگر مرجع یا متولی کسب و کارهای مجازی معین شود، سازمان تامین اجتماعی آمادگی دارد که افراد شاغل در استارتاپ ها را بیمه کنند. ...

اشتغالزایی مولد استارت آپ ها در بلندمدت

خبرگزاری ایسنا: یک کارشناس حوزه فناوری اطلاعات با اشاره به بخش رو به رشد استارت‌آپ‌ها در توسعه اقتصاد دیجیتال، بر اشتغالزایی این کسب‌وکارها در بلندمدت تاکید کرد. مهدی غیبی، ...

تناسب اندام موبایلی با ران تستیک

تناسب اندام موبایلی با ران تستیک

ران‌تستیک (Runtastic) یک شرکت استارت‌آپی تناسب اندام در اتریش است که علم تناسب اندام سنتی را با اپلیکیشن‌های همراه، شبکه‌ اجتماعی و عناصر دیگر ترکیب کرده است. این استارت‌آپ ...

ضرورت سرعت بخشیدن به اکوسیستم کارآفرینی زنان در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجواد آذری جهرمی در یادداشتی همزمان با فرارسیدن ایام سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز جهانی زن، نوشت: در این ایام محملی برای پرداختن بیش از پیش به جایگاه و حقوق زنان مطرح می‌شود که گاه با افراط و تفریط‌هایی همراه است. وی ...

صادرات میوه های خشک ظرفیتی برای کارآفرینی زنان روستایی

بهنوش قربانی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه با ایجاد کسب و کار مشاغل خانگی در زمینه خشک کردن میوه ها دست به کارآفرینی زده است, خاطرنشان کرد:  بانوان روستای مازندران هنوز به خودباوری نرسیده‌اند و با وجود ظرفیت‌های موجود در روستاه ...

محصولات آرایشی بهداشتی دکتر اسپیلر Dr.Spiller آلمان

محصولات آرایشی بهداشتی دکتر اسپیلر Dr.Spiller آلمان

مشاوره رایگان و خرید محصولات دکتر اسپیلر آلمانتلفن تماس09129270198  ...

اشتیاق فعالان اقتصادی هند برای سرمایه گذاری در ایران

رحیم بنا مولایی (رئیس اتاق بازرگانی البرز) که همراه با هیئت اقتصادی مشترک البرز و تهران به هند سفر کرده بود، از استقبال فعالان اقتصادی این کشور به منظور مشارکت، سرمایه گذاری و همکاری مشترک در فعالیت ...

نحوه افزایش سرمایه در شرکت های سهامی چگونه است؟

اگر از سهامداران یک شرکت سهامی باشید، شاید با مسئله ی افزایش سرمایه شرکت تان مواجه بوده اید. از سویی افزایش سرمایه مزایایی برای شرکت ایجاد می کند و از سوی دیگر در مواردی، افزایش سرمایه اجباری است. برای مثال، مطابق مصوبه ی هیئت مدیره ی سازمان بورس و اوراق بهادار، ...

یازدهمین کنفرانس علمی دانشجویان ایرانی در روسیه با محوریت کارآفرینی

یازدهمین کنفرانس علمی دانشجویان ایرانی در روسیه با محوریت کارآفرینی

یازدهمین کنفرانس علمی دانشجویان ایرانی در روسیه با محوریت کارآفرینی و با همکاری علمی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می شود. پریسا فتایی، مسئول مرکز کارآفرینی سلامت جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت وگ ...

۱۰ درس برای رهبری قدرتمند کسب و کار از زبان مدیرعامل Workday

۱۰ درس برای رهبری قدرتمند کسب و کار از زبان مدیرعامل Workday

در سال ۲۰۰۵ دو دوست قدیمی و نظریه پرداز در حوزه نرم افزار  به نام های "دیو دافیلد" و " آنیل بیوسری" تصمیم گرفتند یک استارتاپ مبتنی بر رایانش ابری در زمینه مالی و منابع انسانی راه اندازی کنند. در سال ۱۹۸ ...

حرف مردم و استارت آپ ها یکی شد

حرف مردم و استارت آپ ها یکی شد

بهنام رجبی، هم بنیانگذار تارینوحرف مردم و استارت آپ ها یکی شدمهم ترین اتفاق سال 96 این بود که مردم و موسسان استارت آپ ها حرفشان یکی بود و زمانی که یک استارت آپ دچار بحرانی از سمت دولت شد، یک صدا همه آن را در شبکه های اجتماعی و مجامع عمومی به ...

استارتاپ ها فی النفسه حمایت از کالای ایرانی محسوب می شوند

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر توسعه استارتاپ ها گفت: استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان فی النفسه موضوع حمایت از کالای ایرانی هستند.

شکل گیری اکوسیستم کارآفرینی ایران در زمینه علم و فناوری ریاست جمهوری

تشکیل زیست بوم کارآفرینی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی گفت: در حال حاضر چیزی حدود یک هزار و سه صد و پنجاه شرکت مبتنی بر دانش در زمینه تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات. او گفت: با توجه به رشد شرکتهای دانشبنیان در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات ، ما شاهد هستیم که 40 درصد از کل دانش بنیان شرکت های متعلق به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات. به گزارش گروه دانشگاه است نه یک رابطه یک به نقل از مرکز روابط عمومی و رسانه ای وزارت علم و فناوری ریاست جمهوری مهدی فقیهی شورای توسعه فن آوری اطلاعات و ارتباطات و فضای مجازی ، کودکان اینکه در سال‌های اخیر شاهد اتفاقات متعددی در فضای پر گفتگوی ICT بوده‌ایم بیان کرد: فناوری اطلاعات و ارتباطات، با بیشترین سهم نفوذ در زندگی، محیط کسب‌وکار و اجتماع انسان‌ها توانسته، در حوزه‌های مختلفی همچون اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، نه‌تنها در کشور بلکه در دنیا نفوذ پیدا کند و با رشد و توسعه در زیرساخت اطلاعاتی کشور، سهم قابل‌توجهی از فعالیت شرکت‌های بنیان را در حوزه ICT جمع‌آوری کند.فقیهی ادامه داد: با فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی توانسته‌ایم از 3 هزار و پانصد شرکت دانش‌بنیان به چیزی در حدود، هزار و سیصد و پنجاه شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه ICT دست‌یابیم، که این رشد قابل‌توجهی است.دبیر ستاد توسعه اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی با اشاره به درآمد شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه ICT در شش ماه نخست اول سال اظهار کرد: درآمد فعالان دانش‌بنیان در حوزه ICTدر شش ماه نخست سال حدود 10 هزار میلیارد تومان بوده است، که معادل کل فعالیت‌های صورت گرفته در سال 95 است.فقیهی در ادامه بابیان اینکه تمام پتانسیل موجود فضای ICT در بخش دانش‌بنیان گنجانده نمی‌شود گفت: تمام پتانسیل و فضای ICT کشور در بخش دانش‌بنیان گنجانده نمی‌شود و شرکت‌هایی وجود دارند که تنها در زمره شرکت‌های خلاق قرار می‌گیرند، و ازلحاظ آماری جزء دسته‌بندی شرکت‌های دانش‌بنیان قرار نمی‌گیرند، از سوی دیگر روزانه با استارت آپ¬های قدر و برنامه‌های کاربردی جدیدی در کشور روبرو می‌شویم، که اگر بخواهیم آن‌ها را هم در زمره شرکت‌های دانش‌بنیان به‌حساب آوریم به‌طور حتم با حجم بیشتری از فعالان دانش‌بنیانی در حوزه ICT روبرو خواهیم شد.وی بابیان اینکه اقتصاد جدیدی در بازار رقابتی در حوزه ICT حاکم شده است گفت: فناوری اطلاعات و ارتباطات بانفوذ در محیط کسب‌وکار باعث به وجود آمدن کسب‌وکارهای جدید در حوزه فناوری اطلاعات و همچنین ایجاد اقتصاد جدیدی در بازار شده است.فقیهی با اشاره به موضوع اقتصاد دیجیتال در دنیای امروزه کشورها گفت: کشورهای پیشرفته در پیگیری موضوع اقتصاد دیجیتال برنامه‌ریزی می‌کنند و در این مسیر دولت‌ها نیز سیاست‌هایی را برای فعالیت کسب‌وکارها مشخص می‌کند، ازاین‌رو با توجه به سیاست‌های تعیین‌شده، ورود سرریز اقتصاد دیجیتال به زندگی مردم حتمی است، به‌طوری‌که درنهایت این اقدامات شاهد خدمات و کاربردهایی بسیار نوین در کشور هستیم.دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی بابیان اینکه ICT مبحث نوآورانه به شمار می‌رود، اظهار کرد: تحولی از سال 2010 در دنیا با ورود شبکه‌های اجتماعی اتفاق افتاده است، به‌طوری‌که شرکت‌ها دیگر به دنبال مزیت رقابتی نیستند، بلکه دریافتند ICT خود یک مزیت رقابتی است و می‌تواند بستر نوآوری، تحرک و ارائه سرویس‌های نوآورانه باشد.وی در ادامه افزود: سالهای پیش از 2010 تفکر حاکم بر دنیا به این شکل بود که فناوری اطلاعات و ارتباطات به‌عنوان پشتیبانی‌کننده در فضای کسب‌وکارها استفاده می‌شد، درصورتی‌که می‌توانیم از ICT به‌عنوان دستیابی به مزیت رقابتی به‌منظور سرویس بهتر، فروش و توسعه در بخش فناوری اطلاعات بهره‌مند شویم.فقیهی با تأکید بر اهمیت ایجاد اکوسیستم استارتاپی در کشور گفت: برای توسعه و پیشرفت فعالیت استارت¬آپ ها ها در حوزه ICT نیازمند زیست بومی هستیم تا فضای تسهیل گری برای رشد آن‌ها فراهم شود و این محیط باید نیازمند یک سری موجدیت ها همچون دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناورانه، مراکز رشد، سرمایه‌گذارها ، شتاپ دهنده‌ها و از همه مهم‌تر نقش‌آفرینی دولت و نهادهای حاکمیتی‌ است که بازیگران اصلی زیست‌بوم کارآفرینی هستند.وی با اشاره به اینکه در کشور فضا برای زیست‌بوم فناورانه به‌خوبی شکل‌گرفته است گفت: در اکوسیستم شکل‌گرفته، دولت مصوبه‌ای‌ را شکل داد تا در آن موضوعات و مشکلات فی‌مابین، توسط کارگروهی متشکل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان برنامه و وزارت اقتصاد و وزارت ارتباطات دنبال شود.فقیهی بابیان تصویب برنامه‌های حمایتی توسط ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی اظهار کرد: به‌منظور توسعه صنعت ICT، موضوع پیوست فناوری از طرف دولت به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری واگذار شد، تا این معاونت با اجرای نقش حمایتی خود بتواند در حوزه بازار سازی نقش‌آفرینی کند.وی در ادامه گفت: با نگاه اجمالی به خرید محصولات دانش‌بنیان در حوزه ICT درمیابیم که دولت بیشترین و بزرگ‌ترین خریدار محصولات در این بخش است. دولت می‌تواند با اطمینان از محصولات داخلی و استفاده از آن‌ها به‌جای نمونه‌های خارجی، به انتقال تکنولوژی در پروژه‌هایی که هنوز نوآوری در کشور صورت نگرفته دست یابد.دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی به اشاره به دیگر نقش حمایتی این ستاد در معاونت بیان کرد: در حوزه دانش‌بنیانی و استارتاپی مسئله اساسی که با آن مواجه هستیم، رویارویی با شرکت‌های نوپا و بسیار کوچک در حوزه ICT است، به همین منظور توسعه فناوری در حوزه ICT کمی دشوارتر صورت می‌گیرد.فقیهی افزود: در این راستا ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی، تمرکز خود را بر روی چند یونیکورن " شرکت‌هایی که ارزششان بیش از یک میلیارد دلار است" قرار می‌دهد، چراکه دنباله‌رو رشد این شرکت‌های قدر و حمایت از آن‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان نیز به حرکت میافتند و حتی می‌توانیم شاهد رشد شرکت‌های دانش‌بنیان بیشتری در این عرصه باشیم.