counter create hit

مطالب مرتبط:

وقتی محسن ربیع خواه در برنامه تلویزیونی ” نقی معمولی ” می شود !

سریال پایتخت از پربیننده ترین سریال های نوروزی سیماست که امسال هم محاطبان بسیاری را جذب کرد. به همین بهانه کلیپی از گزارش فوتبال محسن ربیع خواه با صدای کاراکتر نقی معمولی تقدیم شما همراهان عزیز پارس فوتبال می شود. محسن ربیع خواه (زادهٔ ۳ دی ۱۳۶۶ – تهران) د ...

اکران فیلم «لونه زنبور» با حضور هنرمندان

لونه زنبور فیلمی به کارگردانی برزو نیک نژاد و تهیه کنندگی سعید خانی و با صدای زیبای هوروش بند است. این فیلم محصول سال ۱۳۹۶ است و در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر نیز خوش درخشید. ...

احضار مجری ورزشی مشهور ایران به دادگاه

عادل فردوسی پور مجری و تهیه کننده مشهور تلویزیون جمهوری اسلامی ایران به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شد.

حاشیه های حضور سیف در مجلس و درخواست نمایندگان برای استعفا + فیلم

جلسه مجلس شورای اسلامی با حضور رئیس کل بانک مرکزی برای بررسی نوسانات بازار ارز با التهابات زیادی همراه شد و نمایندگان خواستار استعفای وی شدند.

پدیده ای که بساط شبکه های ماهواره ای را جمع خواهد کرد

حسن زارعی بازیگر سریال «دیوار به دیوار» درباره تولیدات حال حاضر گفت: شاهد این هستیم که سریال ها چند سری شده اند و این اصلا بد نیست. گروه نویسندگان یک سریال می توانند دور هم جمع شده و روند چند سری بودن و قصه های خوب را شکل دهند. ...

ترکیب اصلی ” استقلال ” دگرگون می شود ؛ با زوج جدید ” استقلالی ها ” آشنا شوید !

پژمان منتظری و جبارف باز هم توانستند در بازی استقلال هماهنگی ویژه ای از خود نشان بدهند و زمینه ساز گل آبی ها شوند. استقلال شفر که برنامه ریزی ویژه ای روی ارسال از کناره ها و استفاده از حفره تیر دوم باکس دفاعی حریف دارد حالا یک زوج جدید برای اجرای این برنامه به د ...

دلایل تهدید به «خودکشی» در فضای مجازی

دلایل تهدید به «خودکشی» در فضای مجازی

به گزارش جهان نیوز به نقل از ایسنا، سید حسن موسوی چلک،  با اشاره به انتشار فیلم های اقدم به خودکشی برخی از کاربران در فضای مجازی پیش از انجام آن گفت: این کاربران معمولا به منظور تهدید اطرافیان پیش از اقدام به خودکشی این خبر را به دیگران می دهند. بعضا این افراد قصد د ...

تهیه کننده پایتخت: یک گلوله واقعی هم شلیک نشد

«حمله داعش وطنی به اثر ملی! اولین کارخانه سیمان ایرانی به دست داعشی های وطنی تخریب شد! پایتختی ها، ترکیه را تبلیغ کردند و اثر ملی را به گلوله بستند و ....» اینها برخی از جملات و واکنش هایی است که چند روز گذشته در شبکه های اجتماعی، فضای مجازی و سایت های خبری درباره د ...

گفت وگو با «پنه لوپه کروز» و تجربه کار با اصغر فرهادی

سرانجام پنه لوپه تصمیم گرفت در آخرین فیلم سینمایی اش در «تودوس لو سابن» (همه می دانند) اثر تازه اصغر فرهادی، کارگردان مستعد ایرانی که فیلم خاطره انگیز «جدایی…» را ساخته است، کار کند؛ فیلمی که او دوباره کنار خاویر باردم بازی می کند. «نوع زندگی امروزی ام باعث شد ...

ساخت «باران سرب» منتفی شد/ «دام» را با موضوع تکفیری ها ساختم

به گفته داریوش غذبانی کارگردان سینما، ساخت فیلم سینمایی «باران سرب» به دلیل مشکلات مالی منتفی شد.

فیلم | چگونه باید ارز مسافرتی از بانک ها بخریم؟

سخنگوی بانک مرکزی گفت: برای دریافت ارز مسافرتی قبل از سفر، به بانک های سطح شهر مراجعه کنید.

بازیگر زن ایرانی با ماشین لوکسش در خیابان های ایتالیا

لیلا بلوکات بازیگر زن سینما و تلویزیون ایران؛ با انتشار یک عکس، صفحه شخصی خود را به روز کرد.

یک تغییر پارادایم در صنعت چاپ و نشر

تغییر پارادایم ها در فضای صنعت نشر

ساعات کار: 10:03 منتشر شده در مورخ: 1396/12/05 شناسه خبر: 1318332 هنگامی که نویسنده فقط نویسنده و ناشر با ناشر ، امروز با تغییر شرایط بازار و ظهور ابزارهای ارتباطی در حوزه دیجیتال این وضعیت را ایجاد کرده است که هر یک از عوامل دخیل در صنعت چاپ و نشر در موضوع "بازاریابی و فروش" به دلیل مشارکت..... به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا, و یا زمانی که شما نه چندان دور. آن است که در فیلم به کمک و یا در برخی از مصاحبه های این فصل نویسنده در گوشه ای از غرفه خود می‌نشست و می‌نوشت. یا در کافه، با دوستان، گپ می‌زد، قهوه (یا بعضی وقت‌ها، چای) می نوشید، در دود سیگار غرق می‌شد، ایده می‌پرداخت، اندیشه ورز می‌داد و بعد، می‌نوشت و می‌نوشت و می‌نوشت و به ناشر می داد. ناشر، منتشر می‌کرد و امانتِ گران را، کتاب را، به سیستم پخش می‌سپرد. سیستم پخش هم، کتاب را به کتاب‌فروشی‌ها می‌داد. یک سیستم، با قوائدِ نوشته و نانوشته که تا حدود زیادی به خوبی، کار خودش را انجام می داد. اما امروز، همچون سایر حوزه‌های اقتصادی، صنعت نشر هم دچار تغییرات عمده‌ای شده است. تغییراتی که هنوز بخش عمده‌ی بازیگرانش (نویسندگان و ناشران) این تغییرات را درک نکرده‌اند. می‌گویند، قورباغه موجودی خون سرد است. اگر قورباغه را در ظرفی که آب آن گرم است بیندازید، سریع با همه وجود تلاش می‌کند از آب بیرون بپرد و از مهلکه، جان به در ببرد. همین قورباغه را اگر در ظرف آبی سرد بگذارید و آب را کم کم داغ کنید،  قورباغه متوجه نمی‌شود، تا وقتی که آب به جوش بیاید و قورباغه‌ داستان، آب‌پز شود. گسترش فضای دیجیتال، وبلاگ‌ها، وب‌سایت‌ها، انجمن‌های مجازی، شبکه‌های اجتماعی، ابزارهای ارتباطی و پیام رسان‌ها همان داغ شدن فضای کسب و کار در صنعت نشر است که برخی ناشران هنوز متوجه آن نشده‌اند و بایدها و نبایدهای جدید آن را درک نکرده‌اند. آنچه فضا را متحول کرده، ابزارهای ارتباطی است و در این میان، کسی برنده است که ارتباطات قوی تری ایجاد می‌کند. امروز، شرایطی را شاهد هستیم که نویسنده پیش از حتی تولید کتاب، شروع به بازاریابی آن می‌کند. از ابزارهای ارتباطی برای آماده کردن فضا استفاده می‌کند. مراحل نوشتن کتاب را قدم به قدم با دیگران به اشتراک می‌گذارد. چاپ آن را خبر می‌دهد. کتاب، چاپ که می‌شود، اگر مراسمی به اسم رونمایی و جشن امضا می‌گیرد، نه برای دور هم جمع کردن چند نفر، که برای به اشتراک گذاشته شدن تصویر دورهمی است. برای هشتگ‌ها، برای به اشتراک گذاشتن‌ها یا Share ها است. برای توئیت‌ها و ریتوییت‌ها است. برای ارسال‌های مستقیم یا Directها است. ناشر هم، که زمانی فقط کافی بود کتاب را منتشر کند و آن را به پخش بدهد، حالا باید با رسانه‌ها تعامل کند. خبرهایش را روی خروجی خبرگزاری‌ها بگذارد. نشست خبری برگزار کند. رویداد یا Event ترتیب بدهد. به بهانه های مختلف، در برابر چشم مخاطب قرار بگیرد تا بتواند با مخاطبان «ارتباط» برقرار کند. بر خلاف گذشته که کار «فروختن» از دید نویسنده، فقط به عهده ناشر بود، و البته از دید ناشر فقط به عهده مرکز پخش بود و از دید مرکز پخش، فقط به عهده کتاب فروشی بود، امروز «فروش کتاب» به عهده کل زنجیره‌ی تولید است. نویسنده، دوستان نویسنده، مرتبطین نویسنده، ناشر، کارکنان ناشر، مرتبطین ناشر، مرتبطین کارکنان ناشر و حتی کتاب فروشی‌ها. از این روست که می بینیم کتاب فروشی‌ها هم هر روز به بهانه‌ای، رویدادی برگزار می‌کنند. برای دیده شدن. برای به اشتراک گذاشته شدن. برای تکرار شدن نامشان. برای ارتباط با مخاطبانشان. امروزه، با تغییر روندهای کسب و کار، صنعت نشر نیز دستخوش دیگرگونی شده. اگر بگذریم از مجموعه‌ای از کتاب‌های حوزه‌های خاص مانند کتاب‌های حوزه دانشگاهی که هنوز با معرفی استاد، خریده می‌شوند یا کتاب‌های سفارشی و سازمانی که با توصیه و ارتباط فروخته می‌شوند، نویسندگانِ بسیاری مات و مبهوت میزان فروش کتاب‌هایی هستند که زمانی، باور کردنش برایشان سخت بود که حتی چاپ اولشان به فروش برود چه برسد به تجدید چاپ آنها. برای بسیاری، امروز، عجیب است که دیگر مقدمه فلان استاد دیگر نمی‌فروشد. عجیب است که یواش یواش نام ناشر، تاثیر خودش را در فروش محصول از دست می‌دهد. عجیب است که کیفیت کاغذ و جلد و فروشگاه‌های عرضه کننده به تدریج اهمیتشان را از دست می‌دهند. کتاب‌ها، بدون اینکه در قفسه‌ها دیده شوند، در اینترنت، در فروشگاه‌های مجازی‌ای که نیستند، عرضه و فروخته می‌شوند و مشتریانشان، جستجویشان، قدم زدن در پیاده روی خیابان‌های شبیه انقلاب نیست، بلکه لمس لینک‌ها و تصاویر و پست‌های  شبکه‌های اجتماعی و ابزارهای ارتباطی است. نقطه‌ آغاز درک این تغییر، بیرون آمدن نویسندگان (و البته مترجمان) از لاک درونگراییشان است. و شروع کننده، به نظر می‌رسد باید ناشر باشد، که باید آموزش‌های لازم را به نویسندگانش بدهد و فضا را برای این تعاملات فراهم کند. در سال های آینده تنها ناشرینی می توانند در این تغییرات جدی در صنعت نشر دوام بیاورند که بتوانند این تغییرات را درک کرده و به موقع، همراه با موج تغییرات حرکت کنند. در غیر این صورت، ساحل، روز به روز و ماه به ماه از دیدرسشان، دور و دورتر می شود. منبع:تسنیم